Vivaldi: Luce e ombra. ‘Gelido in ogni vena’, ‘’Da quel ferro che ha svenato’ uit Farnace RV. 711; ‘Zeffiretti, che sussurrate’ uit Ercole sul Termodonte RV. 749; Sonate in a op. 2/12 RV. 32 (bew. voor harp); ‘Vefrò con mio diletto’ uit Il Giustino TRV. 717; ‘Largo’, ‘Andante’, ‘Allegro’ uit Sonate in c RV. 53;’Sposa son disprezzata’ uit Bajazet RV. 703;’Ben conosco a poco’ uit Arsilda, regina di Ponto RV. 700; Recitatief en aria ‘Avezzo non è il core’, ‘Oh quanti amanti’, ‘Mentiti contenti’ uit cantate All’ombra di sospetto; RV. 678. Myriam Leblanc (s) met Ensemble Mirabilia. Analekta AN 29137 (60’49”). 2019
De Canadese sopraan Myriam Leblanc snuffelde wat in het omvangrijke repertoire van Vivaldi en stelde daaruit een veelzijdig ariaprogramma samen dat wordt afgewisseld met wat instrumentale stukken. We horen voornamelijk gedeelten uit opera’s, een kamercantate; bij de instrumentale bijdragen gaat het meest om bewerkingen die voor barokharpist Antoine Malette-Chénier, celliste Marie-Michel Beauparlant en fluitist Grégoire Jeay geschikt zijn gemaakt.
Er ontstond zo een aardig afwisselend programma waarin mooi genuanceerd wordt gezongen en gespeeld en waarin meteen op vrij intieme wijze wat minder bekende werken vol licht en schaduw worden belicht.