Giuliani: Gitaarconcerten nr. 1 in A op. 30 en 2 in A op. 36. Edoardo Catemario met de Wiener Akademie o.l.v. Martin Haselböck. Arts 476.88-8 (60’25”). 2002
Giuliani: Gitaarconcert nr. 3 in F op. 70; Gran quintetto voor gitaar en strijkers in C op. 65; Variaties over ‘Deh calma oh ciel’ uit Rossini’s Otello op.101; Variaties over ‘Nume perdonami in tale istante’ uit Generali’s Baccanali di Roma op. 102 en Variaties over een ‘Valse favori’ op. 103 voor terzina gitaar en strijkkwartet. Edoardo Catemario met de Wiener Akademie o.l.v. Martin Haselböck. Arts 476.89-8 (68’57”). 2002/3
De drie gitaarconcerten van Mauro Giuliani (1781-1829) plus het even ambitieuze als onderhoudende Kwintet (dat niet zo groots is als de titel suggereert) en de aardige Variaties bieden voortreffelijk geschreven, vrij luchtige muziek met onschuldig naïeve contouren die heel verleidelijk klinkt in handen van een meestergitarist als Catemario wanneer deze zo elegant en met het nodige élan en bravoure speelt. Hij is een eersterangs kunstenaar en met de van gepolijst fineer voorziene begeleiding van de Weners krijgt de muziek een aantrekkelijk zonnige kwaliteit.
Ooit, midden jaren ’60 nam Pepe Romero de drie concerten ook op met Marriner (Philips 454.262-2, 2 cd’s), maar daargelaten of die uitgave nog verkrijgbaar is, de nieuwe in SACD vorm klinkt een stuk beter en als bijzonderheid geldt bovendien dat Catemario de concerten op de oorspronkelijke Pons l’Aine gitaar uit 1825 van de componist speelt en de drie variatiewerken op een negentiende eeuws terzina instrument.