Mozart: Liederen van drie generaties Mozart. Mozart L.: Die Zufriedenheit im niedrigen Stande; Die großmütige Gelassenheit; Bei dem Abschied; Geheime Liebe; Mozart, W.A.: An die Freude KV. 53 (43b); Oiseaux, si tous les ans KV. 307 (284d); Dans un bois solitaire KV 308 (295b); Ridente la calma KV. 152 (210a); Warnung ‘Männer suchen stets zu haschen’ KV. 433; Das Veilchen KV 476; An Chloe KV. 524; Abendempfindung an Laura KV. 523; Das Lied der Trennung KV. 519; Das Traumbild KV. 530; An die Freundschaft KV. 125h; Mozart F.X.W.: An spröde Schönen; Nein; Der Schmetterling; Klage an den Mond; Erntelied; An den Abendstern; Das Finden; Erinnerung; An Emma op. 24; Von Baroni-Cavalcabò, J.: Warum? Konrad Jarnot (b) en Alexander Schmalcz (p). Oehms OC 564 (66’05”).
Voor Wolfgang Amadeus vormen zijn liederen, ariettes, canzonetta’s en solfeggien slechts een wat ondergeschikt bestanddeel van zijn oeuvre, maar ze zijn zeker niet te verwaarlozen. Het is grappig dat hij voor de zusjes Wendling in Mannheim tijdens zijn bezoek daar voor de zusjes Wendling een stel liederen op Franse tekst van Antoine Houdar de la Motte schreef naast verder meest Duitstalige liederen.
Het was een aardige gedachte van Konrad Jarnot om 4 liederen van vader Leopold Mozart (1719 - 1787), elf van zoon Wolfgang Amadeus (1756 - 1791) en negen van kleinzoon Franz Xaver (1791 - 1844) te combineren en daaraan als extra een lied van Julie von Baroni-Cavalcabò (1813 - 1887) te koppelen Zij was een leerlinge van Franz Xaver Wolfgang die kapelmeester was in Lemberg en inwoonde bij de Baroni-Cavalcabò’s en ze schreef nog dertig andere liederen en pianowerken.
Of al dit materiaal geschikt is om door een mannenstem gezongen te horen, kan een punt van discussie zijn. Belangrijker is in dit geval dat dit doorgaans lieflijke en charmante repertoire van drie generaties Mozart onder één noemer is gebracht en door Konrad Jarnot en Alexander Schmalcz onopgesmukt wordt voorgedragen.