Rodrigo: Harpconcert in As ‘Concierto serenata’; Sones en la giralda; Concierto de Ananjuez. Gwyneth Wentink met het Symfonie orkest van Asturias o.l.v. Maximiano Valdés. Naxos 8.555853 (58’05”). 2002
Sinds Nicanor Zabaleta zich als pionier inzette voor Rodrigo’s Concierto serenata uit 1952 (DG 463.648-2) dat nu eens niet net als het populaire Concierto de Aranjuez voor gitaar was bestemd, maar waarvan niet hij, maar Marisa Robles ook het harparrangement opnam (Decca 433.938-2). Over het Concierto serenata ontfermden onder meer ook Isabelle Moretti (Auvidis V 4815) en Catherine Michel (Philips 438.748-2), maar bij het Spaanse ensemble dat van nature de juiste sfeer van deze muziek toont, voelt Gwyneth Wentink zich als een vis in aangenaam water.
Maar deze Naxos uitgave is ook daarom wel heel aantrekkelijk omdat hij als deel 9 deel uitmaakt van een registratie van Rodrigo’s volledige orkestwerken en omdat dit deel geheel is gewijd aan werken voor harp en orkest die vaak buiten het harpwereldje nauwelijks bekend zijn. Er is sprake van goed verzorgde, levendige uitvoeringen die heel mooi klinken.