Teodoro Anzellotti: Tourbillons de Rameau. Rameau: ‘Rigaudons 1, 2 en double’, ’Musette’, ‘Le rappel des oiseaux’, ‘La villageoise’, ‘L’entretien des muses’, ‘Les tendres plaintes’, ‘Les soupirs’, ‘Les tourbillons’, ‘le lardon’.’la boiteuse’, ‘Les cyclopes’ uit Livre de pièces de clavecin boek 2; ‘Les tricotets’, ‘L’indifferente’, ‘Menuets 1 en 2’, ‘La poule’, ’Les triolets’, /Les sauvages’, ‘L’enharmonique’, ‘égiptiennne’ uit Nouvelles suites; Les petits marteaux (bew.); Dayer: Cantus nr. 6 ‘Le rappel des oiseaux’; Vassena Palinsesto nero; Pauset: Narration hégémonique; Eun-Hwa: Les soupirs; Nieder: Superposition d’après Rameau; Schölhorn: Reprise. Winter & Winter 910.254-2 (67’16”). 2018
Tussen de ‘maalstroom’ aan accordeonbewerkingen van 21 bekende klavecimbelstukken van Rameau door strooit de virtuoze Italiaanse, maar in Duitsland gevestigde accordeonist Teodoro Anzellotti zes eigentijdse, Rameau georiënteerde bijdragen van Xavier Dayer, Nadir Vassena, Brice Pauset, Cho Eun-Hwa en Fabio Nieder die hun materiaal voor hem componeerden.
Rameau verdraagt de in zijn werk knap aangebrachte variaties van kleur niet alleen lijdzaam en als verrassing, maar waarschijnlijk ook met enige tevredenheid omdat Anzellotti zich netjes binnen de interpretatieve stilistische barokgrenzen beweegt.
Een voorbeeld en aanbod voor andere accordeonisten?