Marisa Robles: Harpconcerten. Händel: Harpconcert in Bes op. 4/6; Variaties; Boieldieu: Harpconcert in C; Dittersdorf: Harpconcert in A; Eberl: Variaties en rondo pastorale; Beethoven: 6 Variaties op een Zwitsers lied in F WoO 64. Met de Academy of St. Martin-in-the-Fields o.l.v. Iona Brown. Decca 425.723-2 (72’42”). 1979
De van origine Spaanse, later in Engeland gevestigde harpiste Marisa Robles behoorde naast bijvoorbeeld de Française Lily Laskine tot het puikje onder de solistisch opererende harpisten. Het concertanterepertoire was destijds nog wat beperkt en is inmiddels behoorlijk verrijkt.
Vandaar dat nogal eens werd teruggegrepen op bewerkingen. Het Harpconcert van Händel kennen we beter als orgelconcert en ook het concert van Dittersdorf is een bewerking van een onvoltooid klavecimbelconcert met toegevoegde blazerspartijen. Maar wat zou het: de muziek is dartel en elegant en het concert van Boieldieu is meer dat, heeft meer substantie.
Al deze werken worden heel stijlvol en gaaf gespeeld, gaaf is ook de invulling door het lenige orkest.