Anaïs Gaudemard: Werken voor harp en orkest. Ginastera: Harpconcert op. 25; Debussy: Danse sacrée et danse profane; Boïeldieu: Harpconcert in C op. 82. Met het Opera-orkest Rouen Normandie o.l.v. Leo Hussain. Claves 50-1613 (56’29”). 2015
Voor haar cd debuut koos de Franse harpiste Anaïs Gaudemard gedurfd drie solowerken met orkestbegeleiding waarvan elk afzonderlijk best reeds een aantal prachtopnamen bestaan: Debussy van Lisa Wellbaum (DG 471.614-2) en Ernestine Stoop (Globe GLO 5144), Ginastera bijvoorbeeld van Isabelle Moretti (Naïve V 4860), Xavier de Maistre (RCA 88697-64436-2) en Godelieve Schrama (NorthWest Classics NWC 411087) en Boïeldieu van Marisa Robles (Decca 425.723-2) en Valérie Milot (Analekta AN 2-9990), om maar een paar van de vele alternatieven te noemen.
Maar Gaudemard doet als toonbeeld van de Franse harpschool zeker niet voor hen onder en weet de stijl- en karakterverschillen tussen deze werken – Boïeldieu is uit 1795, Debussy uit 1904 en Ginastera uit 1981 – mooi naar voren te brengen. Goed dat ze ook de begeleiding kreeg die ze verdient.